Технології
Kawasaki Керування двигуном

Починаючи з нашого першого мотоциклетного двигуна, виготовленого в 1950 р., компанія Кawasaki постійно запроваджувала новітні технології для створення нових високоефективних двигунів.
Сьогодні в наших мотоциклах використовуються численні власні технології, які розроблялися та вдосконалювалися протягом нашої тривалої історії
 

Режими потужності

Режими Потужності дозволяють обирати потрібні в кожній окремій ситуації потужність та поведінку дроселя.
Режим Full забезпечує повну віддачу потужності, в той час як режим Low гарантує 75-80% від повної.
Так, в умовах міста та дощової погоди водіям краще обирати режим Low, а для супервідчуттів від спортивної гонки режим Full.

Power modes offer riders an easily selectable choice between Full and Low Power. While Full Power is unrestricted, in Low Power mode maximum power is limited to approximately 75-80% of Full. Response is also milder in Low Power mode. Riders may opt to use Low Power mode for rainy conditions or city riding, and Full Power when sport riding. Available on the Ninja ZX-14R / ZZR1400, Versys 1000 and other key models, when combined with the 3-mode KTRC (+ OFF) traction control system, Power Mode selection offers a total of eight combinations (KTRC: Mode 1/2/3+OFF x Power Mode: Full/Low) to suit a wide range of riding situations. For example, an experienced rider enjoying sport riding on dry pavement might choose Full Power and Mode 1. On a wet or slippery surface, choosing Low Power and Mode 3 would yield the lowest chance of incurring wheel spin, and with the milder throttle response would offer a high level of riding safety.